perjantai 12. helmikuuta 2016

Ystäväminä, avoinminä.

Tapasin uuden ihmisen. Kerroin hänelle itsestäni. Kerroin elämästäni.

Kerroin hänelle siitä, missä asun ja missä olen syntynyt.
Kerroin Sarasta, Jollesta ja Hugosta. Koiria rakastan yli kaiken. Niiden eteen tekisin melkein mitä tahansa.
Lupaan hypätä auton eteen pelastaakseni ne. Ne ovat minulle perheenjäseniä, eivät vain pelkkiä lemmikkejä.
Haluan Saran ollessa viiden vanha ottaa toisen koiran, kaveriksi Saralle. Niin rakkaita ne ovat.

Kerroin suuresta perheestäni. Minulla on maailman paras äiti ja isä, ja he pitävät minusta parasta huolta.
Perheessäni on paljon setiä ja tätejä, ketkä tukevat ja auttavat. Serkut ovat parasta. Veljeni lisäksi
he ovat 16 muuta sisarusta, jotka tulevat ja menevät, vievät ja tuovat, opettavat ja auttavat.
Kerroin ystävistäni, arjestani. Kerroin kokemuksistani ja saavutuksistani.

Kerroin kuka olen. Olen liiankin järjestelmällinen. Ärsyttää, jos keittiön kaappi on auki tai pöydällä
oleva tabletti vinossa. Ärsyttää, jos Iittalaa menee rikki, kupit ovat hyllyssä epäjärjestyksessä tiskipöydällä niitä on liikaa.
Sitten alan imuroida. Suoristan matot (luojan kiitos, minulla ei ole matoissa hapsuja, koska suoristaisin nekin!),
viikkaan vaatteet kaappiin ja asettelen koristetyynyt sängyn päälle. Vähempikin riittäisi.

Ihmsisuhteissa olen vaikea. Vaikka olen "lyhytvihainen", saatan olla hiljaa loputtomiin.
Vaikkei kiukuttelu ole yleisesti osa minua, aamuisin se on pikemminkin sääntö kuin poikkeus. Aamulla ei hymyillä, ei edes puhuta. Ollaan hiljaa ja lähdetään töihin.
Jos petät luottamukseni, et saa sitä koskaan takaisin. Voin tietysti oppia elämään asian kanssa, mutta muuten olen ehdoton.
Jos on ollut minulle paha, en hevillä usko sen muuttuvan hyväksi.

Kerroin työstäni. Kerroin musiikista elämäntapana. Haluan päästä pitkälle. Haluan olla oma itseni.
Kelvata tällaisena.
Olen avoin.

Uskaltakaa tekin olla. Ja kertoa itsestänne. Avoimesti.

Hyvää ystävänpäivää sinulle <3

- Linda

Ei kommentteja: